Positionering en naam- en  
 identiteitsontwikkelinG  

Botaniek Hoveniers

Bouwen aan een sterk merk en de juiste doelgroep bereiken? Neem contact met ons op.

De Van der Werff Groep is een moderne onderneming die al sinds 1976 totaaloplossingen op maat biedt voor infra- en milieutechnische projecten. Zowel onder als boven de grond maken ze het helemaal. Ze steken graag hun nek uit om vooruitstrevende plannen om te zetten in succesvolle projecten. Een recent voorbeeld hiervan is het plaatsen van snellaadstations.

 Vraag van onze opdrachtgever  

“Als Van der Werff Groep leggen wij al jarenlang tuinen en straten aan voor onze zakelijke klanten maar we krijgen ook steeds meer aanvragen van particulieren. Kunnen jullie ons helpen bij het creëren en in de markt zetten van een nieuw particulier merk?”

  Onze aanpak   

Positionering bepaalt de plek in de markt en de boodschap die daarbij past. De positionering van jouw merk is als een fundament van een huis.  Bij het bouwen van een merk start men vaak bij het zoeken naar een mooie lamp, oftewel het marketingmiddel zoals een website en social media. Maar waar ga je die mooie lamp ophangen zonder huis? Bij het bouwen van een huis begin je met het fundament, oftewel de positionering. Zodra deze staat, kun je een huis bouwen en bepalen welke kamers er zijn, oftewel welke marketingboodschappen bij welke doelgroep past. Zodra het huis gereed is, kan je met de inrichting aan de slag en de middelen inzetten bij de juiste doelgroep, met de juiste boodschap, op het juiste moment.

In acht stappen bepalen we de positionering van het nieuwe merk. Dit doen we aan de hand van de positioneringspuzzel. De Positioneringspuzzel bestaat uit de volgende onderdelen: Concurrentie, doelgroep, klantinzicht, merkvoordelen, waarden en persoonlijkheid, geloofwaardigheid en hét verschil. Deze positionering werken we uit in een verslag dat de basis vormt voor de ontwikkeling van de naam en de identiteit van het nieuwe merk.

  Resultaat   

Door een sterke positionering neer te zetten voor het nieuwe merk kwamen door middel van verschillende stappen tot de naam ‘Botaniek Hoveniers’. Een combinatie van ‘botanisch’ en ‘uniek’. We hebben een chique en toegankelijk logo en huisstijl en website-ontwerp ontwikkeld die perfect aansluit bij de doelgroep die Botaniek Hoveniers wil aanspreken.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Onderdeel van Urban Solutions.

 #connect  

Linda  // Directeur
info@burotoob.nl
Femke  //  Campagne- Accountmanager
femke@burotoob.nl
Jennifer  //  Campagne- Accountmanager
jennifer@burotoob.nl

 #FindUs  

Prins Bernhardlaan 6
2405 VZ Alphen aan den Rijn
(parkeren kan achter ons pand)
KVK nummer: 28099374